۱۰ مهر ۱۴۰۳، ۱۵:۲۹

نصیری خبر داد؛

آغاز به کار سامانه جدید هوشمندسازی تعیین نام اشخاص حقوقی

آغاز به کار سامانه جدید هوشمندسازی تعیین نام اشخاص حقوقی

مدیرکل ثبت شرکت‌ها و مؤسسات غیر تجاری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از آغاز به کار سامانه جدید هوشمندسازی تعیین نام شرکت‌ها همزمان با میلاد امام حسن عسگری (ع) خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، ابوالفضل نصیری مدیرکل ثبت شرکت‌ها و مؤسسات غیر تجاری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در نشست کارگروه اندیشه‌ورز که با حضور نمایندگان دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط در حوزه کسب‌وکار در محل اداره کل ثبت شرکت‌ها تشکیل شد گفت: در راستای تحقق سیاست‌های سازمانی و در حمایت از فعالان اقتصادی، حذف کاغذ و فرایندهای سنتی و نیز دفاتر روزنامه و کل در جریان است و این روند که از ۲۳ تیر آغاز شده امیدواریم تا پایان سال کاملاً محقق شود.

وی در ادامه موضوع تحولات الکترونیک گفت: سامانه جدید هوشمندسازی تعیین نام نیز با هدف جلوگیری از تضییع زمان متقاضیان، همزمان با ولادت امام حسن عسگری (ع) آغاز به کار می‌کند. تا پیش از این فرآیند داده‌آمایی و بررسی پنج نام پیشنهادی چند روز زمان می‌برد ولی بعد از این، چنین فرایندی در لحظه انجام می‌پذیرد.

نصیری در ادامه اظهاراتش راجع به هوشمندسازی و تحولات فرایندی ثبت گفت: ان‌شاءالله در چنین روزی از سامانه صدور سند الکترونیکی شرکت‌ها و اشخاص حقوقی نیز رونمایی خواهد شد. این طرح ابتدا در تهران به مدت یک ماه به صورت پایلوت انجام می‌گیرد و سپس در یک بازه زمانی شش الی یک ساله فراگیر خواهد شد.

مدیرکل ثبت شرکت‌ها و مؤسسات غیر تجاری سازمان در ادامه افزود: این سند تمام الکترونیک یک شناسه منحصربه‌فرد دارد و همچنین دارای کیو آر کد (QRcode) است که تمام جزئیات شرکت در آن قید شده، لذا امکان هرگونه دخل و تصرف در سند را نیز خواهد گرفت.

کارگروه اندیشه‌ورز در راستای رفع موانع تولید از سال گذشته شکل گرفت که امروز در سومین جلسه آن تصمیمات لازم برای تسهیل و تسریع و حمایت حقوقی و ثبتی اتخاذ و پیشنهادات و راهکارهای مناسب به‌منظور رفع موانع موجود شرکت‌های صنعتی و تولیدی ارائه شد.

کد خبر 6243136

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha